söndag, december 10, 2006

The final countdown

Idag har nedräkningen till nyår börjat. 3 veckor eller 21 dagar kvar på året. Det sägs varje år, men i år har det verkligen gått apsnabbt. Jag minns New York som igår. Eller, förra veckan iaf.
Så här dags om tjugoen dagar tänker jag ha kommit ganska långt in i dimman, men inte in i mörket, tolvslaget ska givetvis firas ordentligt. Vaken och vid medvetandet.
Hoppas att vädret är bra. Jag vet inte hur det är med temperaturen på Irland men jag hoppas det inte regnar iaf. Eller blåser så det förstör hela frisyren.
Men det är ännu färre dagar kvar till vi åker, då hela äventyret startar. Jag skulle kunna säga att mitt äventyr börjar då jag lämnar lägenheten i Eskilstuna för att ta tåget till gbg men vi nöjer oss med dagen då vi flyger västerut.
Och dit är det nu idag19 dagar.

19 dagar mina vänner!!

1 kommentar:

Erik sa...

Säg så här; Irländska pubbar finns det i Peking också. Större problem är att fönstret man skriver kommentarer i bara visar kinesiska tecken vilket gör det hela aningen klurigt. Så jag vet inte om jag kommer kunna posta. På ena knappen står det: 发布您的评论 och på den andra: 预览, eftersom jag inte lärt mig så mycket kinesiska vet jag inte vad som betyder avbryt och vad som betyder skicka, men ja, vi får väl se!