lördag, december 02, 2006

End of this years era

Då det blev en väldigt sen natt vaknade jag sent som följd idag. Kom igång när det flesta kanske kom hem och satte sig i soffan och pustade ut.
Det var dags för mig att avluta Liseberg för i år. Lämnade allt som skulle lämnas, tog en avstickare till matsalen innan jag skulle lämna den sista nyckeln och där fastnade jag bland fleecetröjor och köttbullar. Som en slags sista måltid med gänget som jag gillar. Självklart var det lite sorgligt för min del när jag skulle gå. Att kryssa fram bland barnfamiljer, rullstolar och andra pensionärer på vägen ut gjorde jag med lite vemod. Skönt att det är över på ett sätt men även lite jobbigt. Jag vet att sex månader kommer gå fort, i år säkert mycket mycket fortare än vad jag är van vid. Men snart är jag där igen. Snabbare än jag kan ana, antar jag.

Nu ska det planeras Dublin-fest så det sprutar idéer här på Spaldingsgatan. Jag ser fram emot att få vara lite kreativ. Det var länge sen. Jag känner på mig att det här kommer bli kanon!

Inga kommentarer: