tisdag, november 28, 2006

Lat tisdag

Eftersom det återigen blev en sen natt tog jag mig en välförtjänt sovmorgon! Måste erkänna att jag inte riktigt är i kapp med sömnen från i söndags morse. Väl vaken har det inte hänt mycket action. Men jag har stora planer om vad jag ska göra härnäst och om jag bara inte hade sattit mig vid datorn för att kolla en sak hade jag kanske t.o.m varit klar nu. But u know me! Tre avsnitt Dallas är avklarade!

Nu har jag två möten inbokade i sthlm på torsdag, har inte bestämt än om jag ska flyga eller ta tåget. Första mötet är redan kl 10 så bästa alternativet skulle ju vara att åka hem till mamma imorn, men då är jag tyvärr redan upptagen här i Götet. Skulle kunna avboka det men har absolut ingen lust! Som det verkar nu har jag allt klart på torsdag förkväll och det skulle vara en sån lättnad. Kanske blir det en väldigt stressig helg, tillbaka hit för att hämta kläder, saker och säga hejdå till de ja tycker bäst om, ringa hemska samtal för att sedan forsla upp allt till den grå staden. Hur gör jag med besöktet hos Herr Doktor på måndag? Hm….nu måste jag verkligen gå! Vad ska jag göra i sthlm i flera timmar mellan dessa möten? Fixa klart alla julklappar kanske? Det är dessutom Mickes födelsedag, kanske inhandla en present vore inte så dumt. Måste fundera ut vad först bara.

Tvätten som blev ren igår ligger kvar i IKEA-kassarna, jag minns inte hur pass fuktiga kläderna i den ena var när jag hämtade den, men jag tror inte att det är så bra att det fortfarande ligger där för att sakta men säkert börja mögla. Eller färga av sig som det gjode en annan gång. Lite har jag redan börjat sortera. Dags att ta tag i det jobbiga med andra ord. Sen har jag lite kvitton att gå igenom, mail att skrivas och om jag verkligen får en flipp kanske jag dammsuger. Det ryktas om att jag kanske får besök ikväll. Och om jag inte är hemma imorn och åker på torsdag är det nog lika bra att ha det gjort. Måste påminna mig om att vattna blommarna oxå så att Milla inte får sitt ett rejält asgarv när hon kommer nästa gång.

Inga kommentarer: