måndag, juni 19, 2006

Volvo Ocean Race dag 4

Så, efter en lång, solig och varm helg var det dags för evenemangets sista dag.
Volvo och Ericsson hade familjedagar och det hade väntats massor och återigen massor av människor. Tyvärr så jag inte denna anstormning. Det var helt enkelt relativs lugnt.
Började i Fun Park'en där jag lekte med barnen som åkte den uppblåstbara rutchkanan. Jag hade jättekul under den timman jag stod där, tyvärr tog rösten rejält med stryk.
Fortsatte dagen med att titta på prisutdelningen, fota oss i Event05 för att sedan rodda inför festkvällen.
När evenemanget stängde fortsatte vi i personalen till Ocean Club för att intaga räkor och alkohol under acompanimang från två killar som satsade stenhårt på schlagermusik. Musik jag i vanliga fall gillar, men nu för tiden hör man det på varenda klubb, nu börjar tom jag att känna att det är en aning uttjatat.
Hörde av många funktionärer att de var nöjda med festen, men jag blev faktiskt besviken. Jag hade nog för höga förväntingar som sedan inte överträffade upplevelsen. Räkorna tog slut innan hälften hade fått några. Alla fick endast två drinkbiljetter var. Tycker att denna kväll borde ha haft en öppen bar! Musiken var som sagt lite uttjatat. Det positiva är dock att jag hade några ytterst trevliga konverationer med olika människor från olika funktioner under racet.
När denna fest stängde fortsatte alla mot stan......

Inga kommentarer: