måndag, juni 19, 2006

Efterfest på Lounge



Alla partyglada människor som befunnit sig på Ocean Club begav sig med inhyrd båt över Älven för att fortsätta på Lounge. Ombord på båten fick jag höra av Sponsor-Jacob att även deltagarna i racet skulle komma senare till festen. Spännande, men inget jag hoppades på, att se Lucas från ABM AMRO TWO vore dock en höjdpunkt.
Kvällen på Lounge blev över alla förväntningar. Urtrevlig stämning, mycket folk men som vanligt en chock i baren när man beställde en drink.
Blev bjuden på både öl, cider och champagne under kvällen. Alltid nice =)
Fortsatte konversationer med folket från Ocean Club'en men jag träffade även glada engelsmän som var i stan för att bygga den svenska båten till Americas Cup. Dessutom sprang jag på två väl kända bartendrar från Stage Door, det var givetvis oxå ytterst trevligt.
Valde vid ett sent tillfälle att inte besöka Lisse-festen men jag skulle få utdelning av att jag stannade kvar. Givetvis dök seglarna upp från Volvo-festen på Svenska Mässan och hela Lounge fylldes av människor som samtalade på engelska. När man skulle vandra förbi och mellan folkmassan var det ingen idé att be om ursäkt på svenska. Pratade med några från teamen Moviestar, ABN AMBRO och Ericsson.
Jag lyckades få två kort på två av de coolaste i tävlingen:


Pirates of the Caribbeans skipper Paul Cayard med fru - coolast ever

Tävlingens snygging; Lucas Brun ABN AMRO TWO. Killen är 23 år!!

Efteråt var jag helt lyrisk. Nästan så jag började gråta, måste här tillägga att den väntade separationsångesten inte infann sig tidigare så nu var jag rädd att den skulle yttra sig på detta vis.
Tyvärr stände stället kl 03.00 som vanligt så teamen fick bara fira med oss i fyrtio minuter. Himla trist!!
Efteråt bar det som vanligt av mot något av Avenyns matställe, denna gång blev det McDonalds där jag träffade några från Parkvård som varit på Lisse-festen.
Kvällen avslutades efter lite strul med efterfest hos mig. Många timmars sömn blev det ju då inte!
Men det lovar jag att ta igen inatt. Jag har ju fyra dagars sommarlov nu!! =)

Inga kommentarer: