söndag, juni 18, 2006

Volvo Ocean Race dag 2 & 3

Jissies vad fort det har gått. När jag kom hem inatt klockan 02.10 hade jag jobbat 36 timmar på tre dagar. Men det har varit riktigt kul.

På fredagen hade Daniel och jag kvällskiftet. Vi höll oss på varsin kant av evenemanget, han hade koll på ledningens önskemål och jag hittade mitt kall, i informationen. Cotton Club,Charlotte Pirelli och Pernilla Wahlgren uppträdde på scenen. Kvällen inleddes med Bubbles och Da Buzz, men tyvärr hade de båda pinsamt liten publik. Arrangesmangs säkerhet från mina funktionärer var nog fler totalt.

Lördagen blev låång. Vi blev positioninerade ute på Ocean Club-pontonen vid lunch. Där skulle vi hålla ett rep för att hålla tillbaka trycket från resturangen till pontonen där bara massa v.i.p-band hade tillträde när båtarna anlände. Efter massa spring fram och tillbaka, väntan och åter väntan kom till slut Pirats of the Caribbian i mål, följt av ABN AMRO Two, Brasil, Brunel, Ericsson och sist men som totalvinnare ABN AMRO One. Vissa hade mer publiktryck, ibland hade vi inte mycket att säga till om då gästerna inne på cluben var oväntat lydiga.
Mycket jubel blev det givetvis när hemmabåten Ericsson seglade in och med Kronprinsessan Victoria ombord. Sötast vad en av bestättningskillarnas dotter som fick ett långt samtal med prinsessan. Hon hade svårt att förstå att det var en riktigt prinsessa hon pratade med då Victoria inte hade någon krona på sig. För övrig var lillebror Carl Philip med och välkomenade de tre första teamen när de seglade in. Va små båda kungligheterna var...
Kvällen blev annars relativit lugn. Efter middagen, nio timmar efter lunchen, fick de flesta ny energi att välkomna alla som skulle se Håkan Hellström som uppträdde på scenen. Han hade fans som suttit och väntat vid scenstaketet sen kl 8, haha de var riktigt roliga.
Kunde skicka hem många funktionärer i förtid, då åkte givetvis Daniel, miljöansvarige Frida och jag på uppgifter, 00.30, som inte egentligen ligger på vårt bord. Det skapade en viss irritation, men kanske mest eftersom vi var så trötta och ville hem.
Kl 02.48 släckte jag lampan....

Idag är det sista rycket som gäller. Familjedagar för både Ericsson och Volvo ute på Lindholmen, vilket betyder stort tryck. Det kommer nog gå bra.
Ikväll är det avslutningsfest på Oceans Club, efterfest på Lounge och förhoppningsvis orkar Nives och jag deltaga på Lissefesten på Trädgårn.
Vi firar både att projektet är slut, (några tårar kommer nog rulla) och att Johan, Sofia, Daniel och jag äntligen har sommarlov!
Imorgon tänker jag ligga i sängen ev. soffan hela dagen, mycket onyttig mat, filmer och en så totalt avstängd mobil och msn - imorn är det min egen dag!

Hej! =)

Inga kommentarer: