lördag, juni 24, 2006

En midsommarnatts dröm

Trots det bristande inslag av stång, stränder, hav och långbord blev firandet av midsommar för min del ytterst lyckad.
Var som sagt hos Andreas. Killen ska ha stort eloge för att han återigen tog emot oss i sin bostad. Hahaha vi ska iofs inte glömma bort Mangan och Palm som oxå måste stå ut med eländigheterna. Just igår tror jag dock inte att de klagade alltför mycket, förrän Palm kastade ut vilda gäster vid tre-halv fyra tiden.
Började lite lagom med mousserat, sill & potatis och de godaste köttbullarna jag någonsin ätit. A. Ström e ju grym på det där! Till det en citron-nubbe, mums!
Allt eftersom kvällen gick kom gitarren fram, folk ramlade in från jobbet, Lund och andra vägar och jag somnade sött i någons varma armar och ljuvliga läppar.
Min kvinnliga list fungerade denna gång oxå allt enligt planerna.
"Kompis det går bra nu....."

Schleeten på jobbet idag, lättade något efter lunch. Tur att jag fick börja en timme senare. Men hur trött man än är vet man att det alltid finns de som har det värre. Det bevisades återigen idag. Stackars tjej som var så bakis att hon var skakis. Tyckte så synd om henne. Hoppas hon kom hem snabbt så hon kan sova gott. Det behöver hon!

Inga kommentarer: