fredag, juni 23, 2006

Midsommar

Tiden går fort när man har roligt. Efter allt vor-arbetet har jag knappt hunnit tänka på att det snart återigen är midsommar. Jag gillar midsommar! Saknar dock dock den traditionella jag firade som barn, hos mormor på landet i Sundbyholm med dans runt midsommarstången framme vid slottet. En dag som denna saknar jag mormor oerhört mycket.
Efter flytten ner hit till Göteborg har jag skapat nya traditioner. Jobb och fest med jobbet. Det som alla andra pratar om, skärgården med långbord, sommarklänningar och nubbe finns bara i Pripps Blå-reklamen i min värld. Har åren innan dock firat med egengjord laxrulle hemma innan jobbet, men efter ett misslyckat försök förra året har jag svårt att göra den själv, nu äter jag endast mammas version.
Nu minns jag dock en midsommar jag firade här nere, fast det var massa år sen, innan jag flyttade hit. Firade på en buss ut till Öckerö. Det var då jag första gången hörde Björn Rosenström. Hahaha fattar du att vi snackar fjortis här. Kvällens citat: "Om man trycker på den röda knappen så stannar bussen!"
Idag gäller det jobb åtta timmar. Jag hoppas liiite inom mig att det ska regna så det inte kommer så mycket folk, men runt nio får det gärna vara uppehåll när man ska ta sig till festen.
I år är det Andreas som har äran att bjuda in. Jag tror det kan bli riktigt nice.
Sommar, sill, nubbe och alla av mina favoriter. Men det är ett stort tomt hål efter Karin! Vet dock att hon snart är hemma. Men det är idag det är midsommar och fest med jobbet, då ska hon ska vara här!! Suck....Karin och mormor, tänker på er =)

Inga kommentarer: