torsdag, januari 05, 2012

Roadtrips

Som sagt, vår lilla silverbild har inte bara gått tur och retur Halmstad C, vi har utforskat närbelägna städer utanför landskapsgränsen detta jullov. Fredagar har vikts åt mitt härliga, goa Göteborg (tredje gången gillt på lika många veckor imorgon då tågets färdväg har bestämt detta). Exotiska varuhus såsom IKEA har fått besök, hem ljuva hem Liseberg naturligtvis och som alltid när Göteborgs stadsgräns passaeras - 4gott. Har sagt det förr, säger det igen; det finns inget ställe som har så billigt snus. För att Lisebergsrelatera det, love it love it love it. Under förra veckans besök blev det en snabbis till Allum (först gången, så då är mitt gjort - jag behöver inte komma tillbaka) och catch up med Nivvan. Äntligen!

Första dagarna jag var här började vi roadtrip-resorna med Båstad. En väldigt, väldigt småstad som ser lika grå ut den här delen halvåret när sol, bad, strand, båtar, tennis och annat sommargött lockar. Fördelen, har man tålamod kommer man garanterat först i kön till sommarens händelser lockar på exempelvis Madison och Peppes. Om man gillar sådant.

Förra veckan gjorde bror och jag vanliga stadsärenden. Gå till systemet inför nyår, snabbtittade på mellandagsrean, litteraturinköp och få lite saltstänk från havet. I Helsingborg. Mer spännande än centrala Halmstad för femtielfte gången. Jag börjar gilla Skåne mer och mer. Av det jag sett och besökt.

Mitt hem. Eller där jag är skriven i alla fall.

Bilden är tagen i Båstad. Annan tid, annan tidpunk. Så som det alltså kan se ut vid göttigt väder.

Som ni förstår älskar jag att min nya 4S med möjlighet att se bilden man ska ta på sig själv direkt på skärmen. Sen att motivet blir som det blir. Det är inte mitt fel...

Ett rådhus? Kommunhus? Tingsrätt? Skola? Hotell? Jaja, placerad i centrala Helsingborg i alla fall. Det är huvudsaken.

Inga kommentarer: