fredag, oktober 22, 2010

Yesterdays news

Att prata om vad som hände igår såhär nästan ett dygn senare känns kanske sådär, men har jag sagt att jag ska ge de här uppdateringarna en match så ska jag. Det hände ändå en massa konstiga saker, helt oväntat för att vara en tråk-torsdag-värsta-dagen-i-veckan.

* Först och främst, helt seriöst tråkigt att två personer bryter upp sitt förhållande. Även om är en bloggfigur och heter Isabella Löwengrip och Nils Grundberg.

* Mexicos våldsammaste narkotika-relaterade-brotts-område får en ny polischef. Återigen. Denna gång en kvinna. 20-something. Först sas det att hon är 20 år. Sedan 23. Hursom, småbarnsförälder och student. Sjukt coolt. Heja heja henne. Trots att det inte ser så ljust ut. Men tänk om hon faktiskt klarar det!

* En stor grej i tidningarna var naturligtvis ett Idol-avhopp. Jaha? Ja, men hon var väl duktig. Det var väl synd.

* Min favvo, HAJ'en fyllde år. (Likaså fröken högst upp)

* Chokladkakor på jobbet börjar bli en farlig vana.

* Fifa 11 likaså. Tur att jag aldrig satt mig in i det.

* Nya skjutningar i Malmö. Seriöst, vad är det som händer?

* Hur var det egentligen med Kleerup den där morgonen? "Nyvaken och kritvit" eller....

Men värst av allt, avsnittet som fram tills igår, är min favorit, "Vanita" i Lyxfällan. Jag kan ge henne att hon var gullig i sin konstanta glada framtoning, men gosh vad pantad. Det var inte mycket tuff brud i lyxförpackning, det var verkligen som sas i början av avsnittet, en wannabe. På annans bekostnad, off course, det var ändå dagens höjdpunkt!

En söt, glad barbidocka. Men var det mycket mer? Bild från tv3.se

Inga kommentarer: