söndag, maj 23, 2010

Ojojoj!

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Efter oväntad tur med kollektivtrafiken hem från jobbet igår ville jag idag vara på den säkra sidan och anledde därmed senare men säkrare till
byteshållplatsen. Tyvärr hamnade jag bredvid en gubbe som inte kändes så rolig vilket gjorde att jag ringde Stjärnan för att få lite sällskap. Så snipp snapp satt vi hux flux på Staggan med en öl i handen. Trots stängning idag o öppning imorn! Efter moget tänk blev det hemgång efter första (o därmed sista) enbart för att missa nattbussen med tre-fyra minuter. Här stod jag nu åter på byteshållplatsen och väntade. Men nu ligger jag i sängen och ska göra det enda rätta - ladda inför morgondagen.

Spontant är ändå najs. Och trots att pensionen närmar sig lever man ju bara en gång!


Inga kommentarer: