lördag, maj 15, 2010

Dåligt - dåligt - bra - trötthet - strålande

Precis som rubriken säger, dagen har varit en smärre berg- och dalbana. Imorse såg jag gårdagens avsnitt av Bella & Tyra show och jag blev så ledsen att se en så osäker och förbannat korkad Kissie. Hela programmet gjorde mig illa till mods. Nej, det var inte alls kul att se.


Sen gick jag förbi affären på väg till jobbet för att handla frukost och på vägen blev jag omkörd av en ytterst smal tjej i extremt hög fart (ja, hon körde förbi mig gåendes). Grejen med henne var att hon såg så "fel" smal ut att mina tankar genast gick åt sjukdomshållet och anorexi. Nu vill jag på en gång säga att jag inte på något sätt känner henne, jag har aldrig sett henne tidigare så följande är helt mina egna förutfattade meningar. Väl omkörd och efter tankarna i huvudet snurrat kom jag fram till att jag ändå kunde ha fel och allt inte behöver vara så drastiskt. Men så hamnade jag bakom henne i kön inne i affären och det hon la upp på bandet var allt annat än sunt. Visst. Det skulle faktiskt vara så att hon "unnade" sig mängder av glass, godis och grädde efter ett stenhårt träningspass men det känns knappast troligt. Allt detta gjorde mig så oerhört ledsen. Jag blev så ledsen att se en människa må så dåligt om det är så att mina fördomar stämmer och att hon faktiskt lider av denna hemska sjukdom. Jag har i min närhet upplevt människor som haft detta helvete och det är fruktansvärt att se. Det känns för jävligt att inte kunna hjälpa till och det känns ännu värre att veta att det finns människor som har sådana extremt tokiga tankar om sig själva.

Väl på jobbet satt det här i mig en bra stund men fick andra tankar vid en öppning som liknade en högsäsongsdag. Efter rasten gick luften ur mig men det var bara att hoppa upp på hästen igen och köra. Fixa, hem, förfest hos Krull-Steffo och därefter Maxis premiärkonsert på Valand. Åh, det var sååå bra. Han var så grym! Det var ett bra avslut på en tråkigare start. Bilder kommer imorn. Nu måste jag sova så jag är fit for fight för ännu en öppning imorgon.

1 kommentar:

Steffolito sa...

Krull-Steffo? Jag har ju knappt nåt hår kvar haha! ;)