fredag, maj 14, 2010

3 komplimanger & 1 muffin

Dagens gäster har varit många skolklasser och en hel del basket-kids då det pågår en turnering här i Göteborg under helgen. Det är ju alltid trevligt. De är oftast på bra humör, spänningen ligger i luften att vara hemifrån och de har naturligtvis höga förväntningar på besöket hos oss.

Det blev en ganska angenäm dag för min del också. Tre killar gav mig var sin komplimang (den första sa att jag hade fint leende och han själv hade de mörkaste, finaste bruna ögonen jag sett på länge. Dessutom var han typ 16 år. Varning varning!! Den andra var mest bara full och den tredje tyckte jag var fin. Men sen ville han ha en motkomplimang så det räknas knappt. Inte heller person #2, men men. Komplimang som komplimang), sjukt trevlig rastdejt med Stjärnan och efter möten med enbart trevliga människor (till och med de som försökte fuska sig in), en föreståndare med min absoluta favoritparfym (har kommit fram till att den gör mig besatt!!) slutade kvällen med att jag fick en chokladmuffins när jag skulle gå hem. Synd att klockan är så pass mycket att sängen står på tur i schemat för alla dagens positiva händelser har gett mig rejält med energi. Men det är en dag imorgon också! Kan man hoppas att den blir minst lika bra som idag?

Inga kommentarer: