måndag, februari 15, 2010

Nämen vad säger ni...

...är det inte dags för mig att styra upp den här bloggen. Det är inte så att jag lagt av, tro mig, blogginlägg har funnits i tankarna hela tiden men när väl ekorrhjulet börjar snurra, ja då snurrar det snabbt. Veckorna har varit intensiva och även om jag inte glömt vare sig blogg eller läsare har det hamnat långt ner på prioriteringslitan när jag kommer hem, helt slut och död från långa dagar med möten. Oftast är jag såpass död att det sällan blir socialt umgänge eller aktiviteter mer än matlagning och återhämtning i soffan. Under månaden som gått har följande hunnits med;

* Genomsnitt 310 möten
* Två riktigt roliga AW
* Besök från Eskilstuna
* Snabba cash-premiär (tråkigt dålig, men Joel Kinnaman var ju väntat sjukt het, sa ju det redan 2007!)
* Roliga utgångar (visserligen bara till gayställen, men där det finns schlager...)
* Haft hysterisk tandvärk som resulterade i en utdragen tand
* Träffat potentiella sökande på Arbetsförmedlingen i Angered. Och blivit filmad för TV4 Göteborg samtidigt. Hemskt, hemskt, hemskt!
* Jobbat många, många långa övertidstimmar. Kat-ching!!
* Spenderat intressanta kvällar tillsammans med Paradise Hotel. Synd att det är slut, snyft!
* Besökt Nyponrosen i Malmö (och att jag lyckades ta 0(!!!) kort under hela besöket är banne mig en bedrift för att vara jag!)
* Ökat förståelse samt gillande för just Skåne och skånska
* Funnit två ytterst intressanta objekt födda 90. Tydligen fin årgång det där! Men små. Som det alltid sagts på parkvård; är de små får man ta två!
* Firat alla hjärtans dag med singelkollegor över min sjukt goda cheesecake. Jag vet, det är min grej...

Stjärnan visar stolt upp nya slipsen. I Malmö hittade vi ett skyltfönster med Nintendo-gubbar helt i lego. Jag har äntligen börjat förstå hur locktången fungerar, lockarna håller sjukt länge, enda upp till tre-fyra dagar. Min onda tand - den ligger numer i en burk och gör ont. Snabba Cash var riktigt dålig om man läst boken men Joel Kinnaman var ju en fröjd för ögat. Nyponrosen alltid lika underbar att träffa. Cheesecake is da shit. Jag samlar korta och katastrofala ansökningar - hur tänker folk?

Nu kör vi det andra ordentliga rycket 2010 och satsar på att det blir ett grymt bloggår. Än har ni inte sett min sista stavelse! Men för att hjälpa mig med motivationen - KOMMENTERA!!