måndag, januari 04, 2010

Marika hjärta Tommy


Har precis avslutat Neil Strauss bok om Mötley Crüe, en bok som överraskade. Visserligen hade jag inte full koll på bandet innan och ärligt talat inte mer koll på musiken nu heller, det jag har hört är väl kanske inte världens Marika-musik. Men boken var välskriven och kapitlerna om Vince, Nikki, Tommy och Mick var intressanta och spännande. Gillar man dekadens, knark och musik är det svårt att inte ryckas med och viljan att hela tiden läsa vidare var konstant.
Tommy Lee var den enda jag kände till innan, tack vare Pamela Andersson naturligtvis, och han var således den som överraskade mest. Under den hårda, tuffa ytan fanns en pojke som bara ville älska och bli älskad. En person som, i boken, blev lätt att sympatisera med trots massa slit-och-släng-knull och extrem narkotikaanvändning vann mitt hjärta. Att han sedan varit gift med min personliga favorit Heather Locklear gör ju inte saken sämre
Om du vill och kan, så läs boken!

Inga kommentarer: