torsdag, november 19, 2009

Halvvägs in i onsdagen

Jag kan bara fortsätta att berätta att jag nöjd. N-ö-j-d med livet här på California Street. Även om jag inte träffar o pratar med så många under dagtid gillar jag mitt strövarliv. Idag startade jag med Stanford Shopping Center och för andra gången den här resan var jag inne på Abercrombie och köpte inget! Jag kallar det bra. Frukost på Starbucks och lunch på Jamba Jucie, underkläder från Victoria Secret och smink från Sephora. Helt enligt planerna. Skoletandet går fortfarande på sparlågan, men jakten är inte över. Inte heller den efter svarta jeans. Men det är luuuunch, många dagar kvar.

Var dessvärre o lämnade in bilen för en stund sedan, jag som precis kommit in i trafikrytmen här och det går inte att komma ifrån att det är en jäkla frihetskänsla att ha tillgång till bil. Om vi har tur får bror sin (anledningen till att jag lämnade tillbaka denna) redan imorn eller på fredag. Då blir det åka av...

Lugn stämning här i huset nu, snart kommer kidsen hem från träning. Jag hoppas därefter på mat. Fortfarande starkt quesadilla-sug som ännu inte blivit omhändertaget.

Jo just, schamposhoppandet fortsätter, likaså chap stick'sen, trots att jag lovade mig själv inte inhandla några. Har way to many hemma oöppnade som väntar. Men det är svårt att motså när de kostar $0,99... Och så blev det TREsemme (schampot alltså) från Target. ICA Focus tar 80 kr för en flaska, jag betalade totalt 27 kr för de här. HAHAHA! Good shit!

Dock är jag mindre nöjd med, ja faktiskt nästan missnöjd med följande;

*Amerikanska duschar, med endast knoppen (där vattnet kommer, tappade ordet precis) uppe på väggen. Hur tänker de? Hur är det meningen att man ska tvätta...allt? Jag tänker inte ställa mig på huvudet för att tvätta fötterna!
* Sjukt låg standard på vägarna och gatorna. Och det sker i landet där bil är ett måste?!? Det bumpar och skumpar så jag vet inte vad. Klarar man av en sträcka utan hål kan man skratta sig glad. Jag säger då det...
* Trådlöst internet är inte så förbannat lätt att hitta. Och jag som ändå befinner mig i Silicon Valley - Google & co's egna hoods...

Inga kommentarer: