onsdag, november 18, 2009

Då var jag här då!

Hör uttrycket "fett najs" ofta här, och ja, jag kan instämma. Här mår jag bra! Bror är ju här, solen skiner, temperaturen är behaglig, träden höstfina, mataffärna roliga, shoppingen bra, de jag träffar trevliga och jag kör en schysst bil.

Resan hit gick utan problem och jag klarade turbulensen utan någon att hålla i handen. Maten på planet var något av det sämsta men elva timmar ombord var faktiskt inte så jobbigt. Har aldrig klarat av tull och passkontroll så fort, allt som allt var jag inne i landet inom en kvart efter landning.

Fick ut en bil och var på väg mot brors college när en stor van svängde in famför mig på motorvägen och tappade någon form av föremål som studsade runt på vägen och därefter in i min nya hyrbils framruta medans någon annan del böcklade till ena framhjulets fälg. Jag klarade mig undan skador men rutan fick sig ett stort stenskott. Hallelulja för försäkring och jag fick ut ny bil. Skön start på semestern, en halvtimme in på den amerikanska kontinenten.

Idag har jag startat långsamt, sonderat terrängen på Wal-Mart, "fina gatan" i San José och köpt på mig massa bra schampo för en billig peng. Screw you nätförsäljning hemma i Sverige!
Imorn ska bilen tyvärr tillbaka till dess uthyrare men innan ska jag bort till Stanford Mall och se utbudet där. Jag funderar på lite Louis Vuitton-shopping och så ska skoletandet börja. Vinterskor har jag sett, på H&M av alla ställen, suprise suprise. Men - H&M-shopping känns inte ok, jag behåller isen i magen och letar vidare.

Här var det dags för en bildkavalkad var det tänkt. Men grabbarnas internet är "mellan två operatörer" så jag kan bara snylta på googlewifi nu - det går sådär. Uppladdning av bilder blir ett således ett senare projekt...

Inga kommentarer: