tisdag, augusti 18, 2009

Som pånyttfödd igen

Efter en hel bakisdag tillsammans med LL & GurraG, parkerad i fotöljen med undantag för besök på pizzerian gjorde jag som Honeybunny och skrämde slag på mig själv genom att städa upp spåren efter det senaste dygnet. Och allt som krävdes för att återigen känna mig som människa igen var en dusch och ett långt hångel med tandborsten samt en snabb kyss av munskölj. Att jag därefter slog i min ännu mer vuxenpoäng genom att återigen betala räkningarna inte bara i tid utan nästan långt i förväg än vad de kräver imponerar starkt på mig själv.

De senaste tjugofyra timmarna då. Sista kaninfesten och laddad för dans och socialt umgänge med mina kollegor startade jag dygnet med förfest hos Honeybunny. Vi spelade Alias och jag blev helt såld på spelet. Kanske något för julens önskelista?

Tjejerna laddade på fest!

På Trädgårn var det fullt med folk och jag träffade en herrans massa trevliga människor. Det kändes som om att alla var där. Kul så! Stämningen var på topp, drinkarna goda och musiken bjöd in till dans. Dock inte så mycket som jag innan förväntat mig, men det blir inte alltid så när det är roligare att vara social. Men så här mycket tryckare, den gamla godningen, var det länge sedan jag sysselsatte mig med!

Underbart söta M dök upp helt oväntat. Det gjorde mig glad!

Relativt städad på dansgolvet, kanske till When love takes over? Inte helt omöjligt!

Andra delen av HG representerade in da house!

Snyggte skorna hade LM!

Favoritkortet från kvällen. Lägg märke till att inga fingrar visats, pluspoäng till mig.
Men gapet finns starkt närvarande. Nåja, man kan inte få allt!



För första gången på många fester stannade jag kvar till stäning och gänget drog därefter till obligatoriskt fyllekäk. Dock var det inte alls så gott som jag förväntat mig. Sedan bjöd jag in till efterfest hemma hos mig. Natten kom att bestå av otroligt sköna One Hit Wonders och 90-tals nostalgisnack. Biljetts representant bestämde sig för att "vila ögonen" nästintill omgående och lilla Nicke var snart inte sen att följa med. Tappert stod jag, LL och GurraG som vinnare i vaken-tävlingen. Nöjda och glada med vad kvällen hade att erbjuda!

Kvällens nostalgiska höjdpunkt som gick varm på Spotify:
http://www.youtube.com/watch?v=BcmH1LdPNKA&feature=fvst

1 kommentar:

Viktor Kjellin sa...

Själv tog jag en bakisdag hemma hos linda och hjälpte (moraliskt stöd) henne städa upp efter biljettförfest på typ fyrtio pers, årets förfest helt klart! Sen asgod älg på kvällen:P

Förstod mer och mer under dan hur lite jag kom ihåg från kvällen (bilden t.ex.) och hur logiskt det var att minnet svek och att jag lämna in direkt där i fåtöljen... Men kul hade jag iaf!
Tack för sov/golvplats! Ledsen att jag inte var så delaktig i efterfestandet...