tisdag, augusti 18, 2009

Sista officiella lediga dagen

Nästintill full fart hela dagen. Gött så. Och på detta avslutar vi dagen med dammsugning och kalenderplanering. Är det början på hösten så är det!
Var på stan och hittade otroligt nog outfit till bröllopet. Gissa om jag var nöjd. Ska efter avslutad runda med städmaskinen prova och se om allt stämmer överens så som jag hoppas.
Efteråt firade jag med en fika tillsammans med Pepparkakan på Condeco i Linné. Alltid nostalgi att vara där. Solen sken som aldrig förr (men blåsten skiter vi i att nämna!) och i värmen kunde man nästan tro att det är sommar. Naturligtvis körde jag en iste på det och dagen till ära en vaniljbulle. Det var många år sedan sist jag åt en sådan.

Så, sista officiellt lediga dagen. Från och med nästa vecka är det återigen lågsäsong och jag blir "arbetsbefriad" allt mer veckorna går. Att det ska gå så fort. Att sommaren redan är slut. Och var det här allt jag väntat på i sju-åtta långa, mörka månader?

Inga kommentarer: