måndag, augusti 24, 2009

Helg, ljuva helg

Andra går sömntucket till jobbet måndag morgon, jag har äntligen sovmorgon! Om ni bara visste vad jag längtat efter denna helg, denna ledighet för är det något jag är för tillfället så är det jobbtrött. Det är på ren vilja jag kommer upp och tar mig iväg. Men så blir det ju lyckat ibland, som igår till exempel.

Dags att blicka framåt. Tre lediga dagar, mycket på schemat. Det ska firas födelsedagar, plockas svamp, gå till posten (och var hittar man de nuförtiden?), tvättas och städas som alla andra lediga dagar, bakas, umgås, ev. besöka spökbollsturnering, läsa ut ny bok, lyssnas på Spanarna i P1 och Mötet i P4, handlas, se klart Dynastin, ta promenader och någon tur på stan, bland annat. Men det viktigaste är ändå att få sova ut, sova tills jag vaknar av mig själv även om bara klockan visar åtta, in worst case scenario.

Åh, ljuva helg. Det gör mig på ytterst bra humör. Nu frukost och planering!


Äntligen helg, men nu köör vi!

Inga kommentarer: