måndag, mars 02, 2009

Melodifestivalen enligt MzT

Nu har jag haft alla låtar tillgängliga i tjugofyra timmar och hittills har 26 låtar utav 32 spelats totalt 1 9 3 gånger på min ipod. Det mina vänner - det är en jäkla massa på repeat vill jag lova! Det som förvånar mig mest är vilka som vuxit sig starka och vilka som fallerat. Lili & Sussie står sig inte i konkurrensen, Måns är en aning för mesig (säger jag med väldigt ledsen röst, i rörligt format fungerar det fortfarande, ännu inte uttjatat) och Alcazar glöms lite bort. Alla dessa favoriter från första delen av delfinalerna. Oväntat är favoriterna faktiskt från tredje, och den jag utsåg till någon av de sämsta någonsin, delfinalen. Vem hade anat att E.M.D och Mollys låtar skulle stå sig så starka.





Sista favoriten på topp 3-listan kommer från helgens delfinal, Anna Sahlene och Maria Haukaas Storeng. Osynkat framträdande som många kommenterade på min Melodifestival/Singstar-tillställning och det kan ligga något i det. Men låten är sjuk bra ändå.



På smygande fjärdeplats kan jag inte komma ifrån Amy Diamonds låt. Visst, jag sällar mig gärna till gruppen som inte gillar henne som person, men låten är ändå klatschig och svängig. Den får mig på riktigt gott humör och det är väl det som räknas!

Visserligen nästan två veckor kvar och i den här takten kommer jag vara trött på årets bidrag innan torsdag, denna vecka! Men vem vet, det kanske innebär att de jag nämnde först växer tillbaka och återtar favoritpositionen.

Förresten. Lovade i ett svagt ögonblick att jobba under finalkvällen. Inte på plats i Globen dessvärre så det blir ännu ett år jag missar spektaklet. Starkt jobbat, Marika!

Inga kommentarer: