måndag, mars 02, 2009

Here we go again

Det är ju typiskt att jag alltid kommer igång med diverse bestyr av alla dess slag sent på kvällen, vid tidpunkter då man borde vara trött och beredd på sängläge. Inte jag inte. Speciellt inte nu när jag blivit arbetsbefriad, eller mellan två jobb så att säga, kalla det vad du vill. Lite semesterledig ser jag det som. Hursom. Borde försatt mig med diskning, undanplockning, nagelvård och bokläsande betydligt tidigare, ska ju ändå tillbaka till jobbet imorn relativt tidigt även om vi kan se en viss sovmorgon hägra.

Såg framför mig att denna dag skulle bli extremt lugn och stilla liggandes i säg soffan alternativt sängen för att vila ut efter en ganska fartfylld helg men istället ringde OMM ner mig på stan för lunch och shopping. Nåja, tanken var väl att han skulle stå för inköpen men jag kunde inte hålla mig från ett par (totalt onödiga) skor. Jag ville ju vara en schysst vän och låta han flörta klart med expediten. Som om jag inte har en massa vita tygskor sedan tidigare...men jag lägger dem i skolådan i väntan på finare väder och tar fram dem då och myser. Man måste ju få drömma i dessa snötider. Exakt vad som hände med mina spara pengar-planer vet jag inte. Handla oss ur denna finanskris var det väl? Dåligt för min egen ekonomi på kort sikt men det är smällar man får ta. En mindre öl på staggan imorn kanske?!?!

Det som är bra med vita skor är att de går extremt bra att kombinera med diverse outfits. Dessa ser jag väl anpassade på säg badstranden i sommar. Man måste tänka positiv och framåt...

Inga kommentarer: