tisdag, oktober 28, 2008

Kulturtisdag


Honeybunny fyllde år för någon vecka sedan och då passade jag på att bjuda henne på Park Aveny på stadsteatern ikväll. Vilket var mycket bra för mitt egna intresse då jag gärna, en längre tid, velat se den och på detta sätt slapp göra det ensam. Två flugor i en smäll är alltid en hit!

Teatern utspelar sig under bokmässan både år 1998 i akt 1 och 2001, precis efter 9/11, i akt 2.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Som gamla amatörskådelspelare borde jag kanske ha gjort några kloka observationer, men jag vet inte ja. Min erfarenhet av att sitta publik såhär har jag inte gjort på många år, de senaste teaterbesöken jag gjort har varit anledning musikal.

Men jag antar att det till största delen var bra. En aning svart och svårt. Bögpar med karaktärer som växte likaså gjorde min crush på Eric Ericson som jag haft i åratal. Det är nått visst med den karl'n, men jag kan inte förklara vad. Bara hans namn är ju ett stort varningstecken dock, jag lär förföljas av namnet Erik tills jag ligger begravd. Om jag inte får en gravgranne med namnet...vilket vore typiskt.
Allan Svensson blev faktiskt mer än Gustav (Svensson, Svensson) och Carina M Johansson gjorde den kvinnliga huvudrollen som bitter och alkad helt ok.


Som en parantes, brevid Honeybunny, satt Bettan från Rena Rama Rolf. Hon skrattade på väldigt konstiga ställen...

Inga kommentarer: