torsdag, september 11, 2008

Stockholm tur och retur

Det har varit tyst ett par dagar då jag inte hade tillgång till internet privat. Var uppe i sthlm och hjälpte E med lite jobb. Vilket snarare betydde assistent till A, något som faktiskt var riktigt skoj. Såhär i efterhand kom jag tillbaka med nästan tio avtal påskrivna. Jag klassar det som bra. Mindre lyckat var dock uppdraget att tillverka namnlappar. Vem kunde ana att det kunde vara så krångligt. Tio minuter innan jag skulle gå idag blev jag klar. Snacka om stressat.
I övrigt har följande hänt:

Måndag:
* Bussen som skulle ta mig till 6-tåget (inte sånt tåg, kl 6.00 alltså) kom givetvis inte. Vi har ju att göra med Västtrafik. Istället styrde jag upp en taxifärd tillsammans med två kostymnissar som också undrande väntade på hållplatsen. Skönt att projektledarrollen sitter i såhär i början av hösten!

* Nu är jag sjukt trött på SVT-lunchen, det efter endast ett besök. Varför insisterar killarna på besök just där? bra är inte maten och roliga är inte kändisarna. Nu har jag slutat äta där! Om det inte serveras taccobuffe!

* Appropå kändisar. Efter jobbet när jag väntade på tunnelbanan på Slussen kommer en skitsnygg kille med schyssta kläder. Han såg ytterst bekant ut och jag började gå igenom mina register. Inser snart att det är killen från första svenska versionen av Bachelor, Andreas någonting. Då blev han inte lika snygg längre (även om kläderna fortfarande var mer än godkända). Det roliga i kråksången var att jag bara någon dag innan hade tänkt på just honom och hur ofta sker det att man tänker på Bachelor-Andreas? Det var definitivt första gången jag gjorde det på år!

* Utnyttjade gästfriheten första kvällen hos G & J. Riktigt god mat, bästa sällskapet och härligt med skvaller och uppdateringar.

* Bodde kvar i stan, något oväntat. Fick nämligen långa P's lägenhet ute i Hammarby Sjöstad. Oh my gosh! säger jag bara! Det är så osvenskt, hela området är helt fab. Synd bara att hyrorna sätts därefter. P som själv just var inflyttad hade bara lämnat få möbler och inte ikopplat tv'n. Men som det tekniska geniet jag är lyckades jag få igång mackapären inom en halvtimme. Nu snackar vi boxar, kablar och plattversionen av burken, alltså inget av det som jag själv är van vid i min bostad. Men med detta snabba genomförande gav resultat i tvåhundra kanaler, jo jag tackar. Trodde aldrig jag skulle kunna lägga mig.
Enda nackdelen jag kunde se med detta smärre paradis (ja, det var faktiskt så bra att min separationsångest för gbg lättade tryckte avsevärt) förutom hyrorna är att det fortfarande pågår bygge och då lägenheterna är väldigt öppna ger det lätt insyn. Hantverkare kl 07.10 mitt utanför fönstret är väl inte det mest optimala. Sedan är själva grundlägenheterna visserligen fräscha men rätt opersonliga. Bra är det dock att potentialen för mycket trivsel när man väl kommer iordning är hög! För mina etownläsare skulle jag kunna nämna känslan av nybyggda Stensjöpärlan i Kvickan då tiden begav sig.

* Såg Ett Herrans Liv med Ingvar Oldsberg som gäst. Han sa några kloka saker i slutet och videon som rundade av programmet, Ingvars egna version av Känn ingen sorg för mig Göteborg kändes som om ödet talade till mig. Får helt enkelt se var denna höst slutar...


Tisdag:
* Intensivaste dagen på E, såpass att lunchen fick skrotas. Den är jag ganska duktig på att se till att få fri så detta var ganska stort för mig. Men jag var inte så ledsen för det.

* Hade middagsplaner med mor & far på kvällen som fick tyvärr ställas in. Istället åkte jag tillbaka till sjöstaden för att besöka två gamla klassisar. Pasta, vin och tjôt stod på schemat och jag tackade och tog emot. De bodde även de riktigt fräscht. Blev en aning avundsjuk. Traskade hem vid kvällens slut tillbaka till min övernattningslägenhet för en timmes SATC. Gissa min förvåning när en Max hamburgerresturang tonas upp, mitt i bostadsområdet. Alla dessa kiosker, resturanger och affärer jag passerade sedan. Ge mig ett kontrakt där! Någon?

Idag fortsatte jag påbörjade arbeten sedan tidigare dagar, men såg till att få lite lunchledigt då jag fick storfrämmande av M som lunchsällskap. Trevlig timme. Det är kul med sånna timmar här och där. Att vi dessutom jobbar i samma område, whats the ods?
När jag kom tillbaka hem till mig i Göteborg på kvällen fanns det inga andra alternativ till aktiviteter än att gå igenom de fyra missade tvhöjdpunkterna, de borde ni kunna vid det här laget; GG, Greek, OTH och 90210. Jag har väl nämnt att det sistnämda är över förväntan. Fick tips om något nytt igår, vågar jag ge mig på det, eller kommer jag snart försaka viktiga saker för amerikanska tonårsserier som lätt skulle klassas som fulkultur?
Här sitter jag några timmar senare, avklarad med yta men ack så nöjd för det, och har ångest för att minutrarna bara tickar iväg till timmar. Och snart ska jag upp. Imorn bär det av. Det känns gôtt det!

I övrig har jag kommit på att jag har en Mr. Big i mitt liv - jag är inte helt nöjd över det inte!

Han var snygg då, han såg bra ut idag med, fast lyckligtvis inte så jäkla 2002!

Inga kommentarer: