lördag, september 20, 2008

Málaga - the rest of the week

Som sagt, mindre utgång den där lördagskvällen jag senast skrev. För en vecka sedan.
Istället satsade vi hårt på sömn och tidig uppgång söndagen efter då vi åkte in till Sevillia där resans mål 1 & 2 fanns. Till en början, Starbucks - you know me. Därefter Isla Magica, en spansk nöjespark lokaliserad på samma yta som utgjorde världsutställningarna i staden back in 1992.


Tur med vädret hade vi verkligen, 38 grader som mest och strålande sol. Själv är jag inte mycket för vattenattraktioner trots värmen, vilket mina vader fick erfara efter jag tillbringat lång tid i solen i väntan på P & S's åktur i någon form av Flumeride.
Parken var stor som attan och då även de har lågsäsong nu var det på många platser folktomt eller åtminstonde mycket sporadiskt med människor. Vilket turligt nog innebar korta kötider.
Favoritattraktionen var helt klart den stora bergochdalbanan. Liknade Hang Over men mycket, mycket skönare.


När vardagarna kom och vi var tillbaka i Málaga spenderade S och jag många timmar på stranden, här skulle det stekas till varje pris. Vattnet blev en aning varmare så jag var den som tillbringade mest tid däri. På kvällarna var vi så utmattade av all sol vi fått på oss, så om inte kvällen blev någolunda kort blev vår version av siestan längre.

Sista kvällen hade vi sparat till the big utgång. Piffade till lite extra med kläderna och sminket. Förfestade senare (oh, ja, jag fick äntligen smaka Sangria, inte en dag för sent. Riktigt gott!)
Började utgången på P's vän C's bar, sedan förflyttade P och jag oss vidare in i rökiga nattklubbslokaler. Sicken stor grej det faktiskt är nu att röka inne på krogar. Inte fräscht överhuvudtaget. Säger jag som trots allt rökte way to much under resan! Första stället erbjöd oss blonda svenska flickor på för mycket alkohol i drinkarna, ställe nummer två var ett mer hiphop-ställe som P's pojkvän E har som favorit. Vi kände dock sådär så vi gick vidare till P's favorit som dock kvällen till ära kunde erbjuda 2 gäster. Sittandes i baren. Om de på något sätt var betalande eller inte förtäller inte historien. Istället fick ställe nummer 2 ett längre besök innan vi framåt morgonkvisten traskade hem på nyspolade gator. Efter att P & E lekt äktenskapsmäklare och mer eller mindre tvingat mig på E's vän. En aning högstadiefasoner, men allt slutade gott ändå.

Det var riktigt skönt att få komma bort och tillbaka till solen och värmen. Att få se huden brun igen gör mycket för självkänslan! Varför har jag aldrig gjort nått sånt här tidigare? Jag börjar väl bli visare antar jag...
Trots att semestern var himla härligt, vädret mer än underbart och P helt fantastiskt så var det ändå himmel att se skärmarna på flygplatsen med texten 'Goteborg'. Home sweet home. Med en massa perspektiv på saker...


P.s Mer bilder ligger på fb - känner att det är onödigt att lägga ut dem flera gånger!
http://www.new.facebook.com/home.php#/album.php?aid=73421&id=626310518&ref=mf

Inga kommentarer: