måndag, augusti 11, 2008

Lång helg - långt inlägg

Allt av värde och intresse började i torsdags kväll. Hemresan med SJ kan alltid skrivas romanlängder om men jag nöjer mig nu med att säga att vi blev försenade. Såklart. Ganska kraftigt! Så till den milda grad att det blev busstaxi efter Katrineholm-bytet. Då detta egentligen inte är något nytt släpper jag det och nöjer mig med att Charlotte Perrelli åkte samma tåg. Trots stora solisar gick det inte att undgå henne, ens på avstånd. Hennes ansikte var rejält härjat av både finnar och tjockt spakel, stackarn. Hade en lisebergare bakom mig väl på tåget, tjuvlyssnade lite om hur denne har det på dennes avdelning. Höhö, var min tanke. På gott och ont.

Fredagen innebar spring på Mälarsjukhusets infektionsklinik, Ekängen fram och tillbaka hem tillsammans med bror som förberedde det sista inför avfärden. Precis innan släktkalaset hann vi trotsa regnet som lurade med ett ytterst snabbt besök på Parken Zoo. Då det inte var mycket folk hann vi springa snabbt mellan karuseller (vilket skämt!) och djur. Att droppa Liseberg lite lagomt mycket sådär gav sköna förmåner. Det viktigaste var ändå att åka Masken och se den vita tigern. 40 min senare var det bara att bocka av listan!

Hos konkurrenten - eller? Knappast!

Klassikern!

Apan var väldigt lik bror, höll på att gå hem med fel...

Ena vita tiger ute, Brahma. Elakingen som attakerade damen, Sasha

Avskedsmiddag för bror på kvällen. Moster + man, faster + man, familjen och T + mor umgicks i härliga tre timmar.

Som mamma tjatat efter ett familjekort. Man märker ju familjens ljus, hehe...

Sedan slängde jag in handduken och la mig. Bror fortsatte hela natten för att kunna sova på planet. Efter några timmars försök till sömn (sov bredvid motorsågen a.k.a. pappa) gick jag tillslut upp 02.50 (sug på den!) Föreslog Phoneix till frulle, vilket tyvärr avslogs. Skjutsade bror till Arlanda där vi vinkade av honom. Gick lättare än väntat. Kanske för tiden lär gå fort och så var det nog för tidigt. Mamma tog det betydligt hårdare dock. Hon var mer eller mindre onåbar många timmar framåt. Själv tog jag tåget från östkusten och for hem för sommarens stora event; J & P's bröllop. Hann med alla förberedelser och gled in i kyrkan i lagom tid. Avverkade själva vigseln och festen i ännu mer lagom tid innan jag i lämplig tid somnade hemma, sådär dåsigt trött.

Precis efter vigseln, utanför kyrkan och solen tittade lyckligtvis fram!

Jag, bruden och A.

Kyssen!


Söndagen var till en början en aning seg att starta som sig bör efter en lång dag. Fick massa bilder från bror som kommit fram i San Fransisco men jag ska nog erkänna att det var mer smärta att se dem än glädje. För jag vill ju oxå...



Att skicka Starbucks-bilder är ju allt annat än snällt!

Roligare än så här hade inte jag en vanlig söndag!

Tillbringade arbetsdagen i porten för en gång skull. Hoppade även in som rastavlösare borta i Södra och jag hamnar av någon anledning alltid där när det bjuds på något gott. Kakdag sist, denna gång en herrans massa godis. Fortsatte kvällen i någolunda samma stil, nerbäddad i soffan framför HSM 2 och Phantom of the Opera. Sistnämna faktiskt lika bra som musikalen irl men lägnre och segare. Men det är svårt att inte bli påvekrad av temalåten!



Idag lyckades jag byta till mig en öppning från stängning. Har inte hänt mycket, ögonen är lagomt fyrkantiga efter timmars Harpan-spelande. Roligast var ändå N's födelsedagspresent som hon så gärna delade med sig; rosa ciggaretter. Jäkligt starka, men ack så snygga!


Träffade Tussen efter jobbet och gick på bio efter en fikastund på Soho. Såg My blueberry nights. Kanske inte bästa karamellen i godispåsen, men Mamma Mia! var utsåld vid tilltänkta tidpunkten. Träffade hennes goda vän C som fick mig på ytterst bra tankar. Har insett att dagen gett mig många bra tecken på vad jag ska göra med framtiden. Jag tror på det här!


Inga kommentarer: