tisdag, augusti 12, 2008

Kändisar

Jag skrev nog för några veckor sedan om en rätt välkänd person som kom till mig på jobbet och ville ha gratis entré och yttrade ordet k.ä.n.d.i.s. relativit tidigt inledningsvis. I den position jag ofta befinner mig i på jobbet händer det titt som tätt att jag stöter på omskrivna personen och kan ibland känna att situationen blir aning jobbig när denne vill utnyttja sitt kändisskap. Jag kan liksom inte hantera det rätt. Just denne gång löste det sig då jag ansåg att dennes relation med företaget var ganska nära så det blev som att jag släppte in en kollega. Speciellt jobbigt blir det i porten där man ska kunna vara rätt flexibel, annat är det i kassan där jag bara kräver två saker; kontanter eller biljetter, annars får det vara.

Hursom, har stött på några bekanta ansikten de gågna dagarna. Först var det ju Charlotte Pirrelli som jag skrev om igår, på hemresan tror jag ev att Kristian Luuk satt i samma vagn och i söndags släppte jag in Jill Johnsson. Poängen med detta inlägg var att bara berätta hur förbaskat trevlig den kvinnan var. Hon gjorde verkligen min dag!
Idag kom en gammal Lotta-gäst för att utnyttja sina åkbiljetter, inte lika trevlig utan kanske lite mer lagd åt person #1 jag skrev om. Men eftersom jag inte är den som är den löste jag snart problemet.

Mannen som gjorde min dag idag var han som gav mig en Marabou efter att jag gett han en kissa-hunden-stämpel. Riktigt good shit!

Inga kommentarer: