måndag, juli 28, 2008

Tolv arbetstimmar senare

Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag fick för mig att vara hemma igår. Då kunde jag utan större problem både komma upp imorse samt jobba över vilket resulterade i en tolvtimmarsdag. Tjäna pengar istället för spendera, där har vi det! Senare delen av dagen var i info södra, premiär för mig. Och vilken premiärtimme sedan!

Ingen har väl ungått värmen idag och visst har det varit härligt. Enda lilla nackdel jag kan se är att jag varken befann mig på en strand, vid vatten eller på en uteservering eller på en picknickfilt i någon park utan på en asfaltstäckt nöjespark. Där och då är AC en härlig maskin!

Kvällen hangup är min nyfunna kärlek för keso. Har aldrig vågat det tidigare förräns igår hos J. Vet inte hur det kommer sig, nu är jag både mätt på det samt känner vill-ha-mer-begär. Eller så kanske det blir lite vattenmelon. Sedan ska jag banne mig lägga mig. Får man ingen sovmorgon får man se till att somna tidigt för att få alla timmar.

1 kommentar:

Anonym sa...

AC! Det låter ju som en dröm! Om ändå vi parkvårdare kunde ha det med oss på ryggen eller något!