onsdag, juli 09, 2008

På semester

Och det är änna en god känsla!

Alla resor hit och dit gick bra och nu är vi äntligen framme i Italien och gjort hotellet och delar av stan dag 1. Två minuter tog det för oss från dess att bagagebandet startade tills dess vi satt i taxin på väg mot hotellet - inget strul här inte. Varken med connecting flights eller väskorna!
Vädret är naturligtvis strålande och härligt.

Några mål är uppsatta för semestern, följande kan jag lyckligt pricka av;

* Stråhatt att ha vid poolen. Tanken är att den ska likna the big one i SATC-filmen, något som inte lyckats. Fler hattar och fler dagar har jag på mig.

Sedan gäller följande;

* Bli brun (fast jag vet att jag stannar vid kokt-kräfta-röd, men det är alltid nått, vägrar vara vit när jag kommer hem!)
* Ta minst 560 kort
* Spela tennis (istället för att jobba under Båstad-veckan som jag tackade nej till, till förmån för detta ändamål. Semester alltså)
* Läsa böcker som en tok

Bilder kommer imorn. Ni som känner mig vet hur jag behandlar min kamera och hur den därefter mår så jag måste vänta med att lägga över bilder till datorn allt efter batteriet tar slut. Vilket jag siktar på ofta!

Må så gott där hemma!

xoxo

Inga kommentarer: