fredag, juli 11, 2008

Lata dagar

Vi har det otroligt bra härnere, det är rena paradiset. Ligger vid poolen hela dagarna, avbryter för lättare luncher, vila i skuggan och massor av italiensk glass. Idrottar otroligt nog mer än bara simmar och leker i poolerna, igår var det gym på morgonkvisten och imorse spelade vi den första tennismatchen. Jag slutade visserligen sist men gjorde ändå mest poäng. De andra hade mer röta med andra ord!

För att relatera till förra inlägget kan jag stolt konstatera att jag börjar bli sådär lagomt kräft-röd. Igår var det ryggen och då jag idag var tvungen att vila den utsattes magen mer och därefter röd-ont-färgad. Ingen smärta än dock.
Kort tas men lagomt mellanrum men jag känner inte för att exponera dem än, antagligen blir det ett fb-album senare. Jag är på god väg att nå det uppsatta målet på 560 st.


Dagen pryl: Solstol - något man som lägenhetsinnehavare tyvärr väldigt sällan kan utnyttja. Men vilken grej det är egentligen. Utan att vara speciellt märkvärdigt eller ovanlig.


Semesterns citat hittills 1:
Mamma och pappa promenerar och mamma försöker vara lite romantisk. Pappa svarar då:
"-Det är inte lätt i vår ålder, vi får vara glada att avföringen är hård här man vaknar!"

Semesterns citat hittills 2:
Under tennismatchen i morse stod jag med en tennisboll i vardera ficka på mina tajta shorts:
"-Här står jag med två bollar i byxorna, det är jag inte van vid!"

Äntligen italiensk glass, minst en om dagen ska barn ha, säger pappa!

1 kommentar:

Anonym sa...

MUMS va gott det ser ut!!