onsdag, maj 07, 2008

Strumpsamlingen


Varing för oerhört nördigt inlägg, vill jag påpekar redan nu!

Men de är ju mina älsklingar och jag försöker ta hand om dem med kärlek. Så, för att fortsätta min hysteriska vecka och inför storstädning modell big ingår strumprensning. Jag får inte längre igen min strumplåda när allt är nytvättat. Dags att ta tag i saken med andra ord. Här ovan är resultatet innan rensningen vilket resulterade i: ett par!
De övriga kände jag såpass mycket kärlek till att jag helt sonika tog fram nål och tråd och tråcklade igen. De vita i alla fall. De övriga är av blå modell och får vänta tills blå tråd är inhandlad. Nu ska ni veta, att jag överhuvudtaget syr är en stor grej i sig. Jag hade träslöjd på högstadiet! Erkänn bra mamma!

Detta är vad man en bra dag kan finna i min smockfulla låda:

* 1 par raggsockor (gröna från min moster som älskar sticka raggsocker)
* 7 par knästrumpr (som jag typ aldrig använder)
* 11 par ankelstrumpor (najs på sommaren)
* 4 oöppnade par
* 2 stackars krakar utan sällskap (läge att kasta kanske? Fast de är två jag verkligen gillar)
* 43 par "normala"
* 4 par som ska lagas (hang in there, det finns hopp!)

vilket ger ett resultat på 72 par!

Tänk om jag använder upp alla från och med nu när sommaren kommer, jag lär inte behöva tvätta strumpor på många månader då antalet använda på sommaren minskar rätt kraftigt.

Så mina vänner, nu är det dags att ta en titt i troslådan och se vilka gamla spöken man kan hitta där. Där blir inga problem att kasta! Sen ska jag gå på skoinventariet.
Får man som tjej säga att man ska rensa bort skor?

1 kommentar:

Susanna sa...

Åhh! Strumpor med muffins på! Vill ha! Vill ha! :)