måndag, maj 05, 2008

Lukter

Det är konstigt hur det kan lukta olika hemma hos olika människor. På senaste tiden tycker jag att min lägenhet tenderar att byta lukt lite då och då. Ibland när jag kommer innanför dörren kan jag tycka det luktar pappa och som det gjorde hos honom under den tiden mamma och pappa var separerade. Häromdagen fick jag för mig att det luktade mormor istället. Hur det nu kan komma sig. Kanske hade hon gjort en visit när jag inte var hemma.
När jag bodde i Mölndal hade den lägenheten en egen doft som man alltid kunde känna när man kom in. Här i Johanneberg kunde jag i början tycka att denna också hade egen men som nu ersatts av något annat. Vad beror allt detta på egentligen?
Spännande värre...


Dags att återgå till veckorapporteringen för Findus!

Inga kommentarer: