måndag, maj 05, 2008

Inte inspirerad!

Följande saker har jag på min lista att utföra denna vecka. Kanske kan du någonstans förstå att jag har lite svårt (som vanligt) att komma igång, efter en hel jobbhelg dessutom.
Jag är minsann en äkta svensk som gnäller konstant. Nu har jag för mycket att göra helt plötsligt till skillnad från någon månad sedan. Då är det väl ändå positivt att jag är medveten om mitt problem. Jaja, för att återgå till uppgifterna:

* Avsluta Findusprojeketet. Beräknas ta några dagar.
* Deklarera, ska vara inne idag minsann.
* Tvätta, smutskorgen är så överfull att jag räknar med två olika tvättider i veckan.
* Storstädning modell big. Rejält. Bla ska fönsterna få en omgång!
* Sortera underklädeslådorna från trasigt och gammalt för att få plats med nytt.
* Gå igenom övrig garderob, ta bort vinterkläder till förmån för vårkläder.
* Slänga mina glas- och tidningssamling
* Försöka se klart filmerna jag lånat för att kunna returnera dem.
* Jobbar tre dagar på Liseberg.
* Träna tre gånger.
* Ta en runda på stan för att shoppa nödvändiga basplagg inför stundande säsong.

Det finns med andra ord ingen tid att hänga här för mycket. Frågan är om jag dessutom bör avinstallera lockande program som ligger datorn och som kan vara farliga i form av tidsfördriv?
Tycker faktiskt att det ändå ska bli roligt, problemet ligger i att jag inte vet var jag ska börja...då drar jag gärna ut på tiden.

Men jag ska göra ett försök nu!

Inga kommentarer: