söndag, maj 25, 2008

Betalt för att sova?

Idag hände det, inte helt oväntat då det är söndag men ack så pinsamt; jag somnade på jobbet! Blev väckt av en gäst! Ajajaj, illa illa. Till mitt försvar kan jag säga att jag inte hade haft en gäst på närmare tre kvart, kassan var mörk, hade precis löst lite suduko och jag slumrade bort några sekunder i taget. Höll noga koll på klockan och detta inträffade inom någon minut.
Det är verkligen pinsamt, men jag kan samtidigt inte sluta skratta för det är rätt komiskt. Dock förväntar jag mig inga hurrarop från mina chefer. Måste komma på räddningsplan för kommande söndag.

När jag kom hem skedde något underbart. Lyckades med bedriften att göra supergod smoothie. Om sanningen ska fram blev det nog mer en milkshake, men skit samma. Underbart blev det. Hoppas på lyckad repris imorn.

Nu ska jag försöka vara duktig och jobba med projektet då söndagskvällen annars bara erbjuder käss tv-underhållning, blir inget med sånt nu såhär sista dagarna!

Inga kommentarer: