söndag, april 20, 2008

Växjöhelg


Åkte i fredags till Växjö för some qualitytime med min kusin. Och riktigt trevligt blev det. Nyss hemkommen sådär lagom trött som man kan bli av några timmar på ett tåg. Men att det är ett direkttåg är ett superstort plus.

Under helgen har vi:

- Ätit middag på en födelsedagsfest
- Tittat på film
- Promenerat åt olika väderstreck
- Tittat på folk på Palladiums uteservering
- Shoppat
- Ätit glass vid Växjösjön
- Tittat på domkyrkan
- Frossat i vitlök
- Träffat en gammal parkvårdare
- Stått i onödigt långsam kö på Mcd där jag nästan fick spader på massa interna fel

Jag måste såhär efter mitt andra besök i staden säga att mitt hjärta växer och växer av känslor för den. Folk är väldigt stylish och framför allt vänliga. Stan har en massa snygga tjejer, vart höll alla snygga killar hus?
Stans enda minus - dialekten!

1 kommentar:

mal the pal sa...

haha, nooooo. småländska är hett! Du måste ta en tur på kafé de luxe btw, roligare än grace alla gånger (även om jag aldrig har besökt grace... men, jag lovar ändå. haha)
/malin