fredag, april 18, 2008

TGIF

Äntligen helg! Solen är lika närvarande som tidigare. Gött! Kommer bli najs med helg nu. Och som jag kommer njuta. Detta är nämligen min sista officiellt lediga helg på 26 veckor! Nästa helg öppnar parken igen och jag har inte en enda ledig helg på hela säsongen. Om det är lagligt tror jag knappast med de kommer undan med så mycket när de har säsongsanställda. 3 lediga lördagar (ej sammanhängande) och 1 (!!) ledig söndag, som dessutom ligger på avslutningsdagen. WTF?
Än så länge klagar jag faktiskt inte, slutar ändå lagomt sent på helgerna så man kan pricka in utomstående efteråt men så betyder det ju pengar också.
Såg precis att min föreståndare beviljat min semesteransökan så något har jag att se fram emot. Min första sommarsemster, utomlands dessutom, sedan 1999. Ja, nu är förväntningarna höga.

Om en stund åker jag till kusin för att umgås med henne i helgen. Visa mitt stöd och ha en riktigt soft tjejhelg. Kusinen är galen i SATC och jag bangar aldrig ett sånt marathon.
Nej, nu ska jag fixa mig lite skärgårdssoppa med kräftstjärtar. Det är ju trots allt helg.

Inga kommentarer: