söndag, april 06, 2008

Everything comes to an end!

I fredags var det en riktig turistdag. På morgonen gick vi raka vägen de få kvarteren ner till FN-huset där vi tog oss en guidad tur. Tyvärr hade vi hamnat lite efter så guiden pratade på så snabbt att man inte hann med till hundra procent. Visserligen najs att se Generalförsamlingen men hela upplevelsen var inget wow som vi sa när vi var klara. Men naturligtvis ändå nöjda att vi gick där.
Efteråt blev det lunchdags på en irländsk resturang i närheten innan vi begav oss till Macys. Stannade inte så länge så shoppingen uteblev. Dock stannade jag på Victorias Secret efteråt och spenderarbyxorna var plötsligt på. I rasande fart blev det underkläder, linnen och skor.
Kvällen spenderade vi på Winter Garden för att (så svenska som vi är) se Mamma Mia. Lika bra som sist. Tårarna flödade men stämningen var på topp. ABBA satt i huvudet efteråt.

Igår lördag var det strålande sol. Började därför dagen med en promenad i Central Park innan vi styrde stegen mot ännu mer shopping.


I kassarna när jag kom tillbaka till hotellet kunde man finna 3 par skor, massa nagellack och läppglans och naturligtvis kläder från Abercrombie samt finfina flipflops därifrån. Njöd som en tupp struttade jag omkring här i rummet och lukade på mina nya fina kläder.


Lunchen intog vi på en riktigt najs uteservering vid Rockefeller Center, mitt i den varma solen. Uteserveringspremiär för oss alla. Då jag satt där mitt i solen blev resultatet som det alltid blir. Brännskador. Jajamensan, näsan är röd som en stoppskylt och bonnebrännan är som i slutet på maj efter första dagen i solen. Vågar inte visa bildbevisen, men alla kan tänka sig.


Sista kvällen i New York blev ganska lugn. Placerade oss i en av hotellets restauranger för lite drinkar och för att spana på folk. Då detta hotell används till många olika privata events fick vi se en salig blandning på människor. Allt från businessmän till bal klädda damer.

Nu är väskan packad, och tro det eller ej, mer får faktiskt plats, sista frukosten uppäten och nu väntar vi på att få utföra den sista shoppingen i de butiker vi måste tillbaka till. Samt till Starbucks då det igår blev lugnt på den fronten. Hörs igen på svensk mark! Bye!

Inga kommentarer: