lördag, februari 09, 2008

Perfekt lördag

Vaknar av att solens strålar kittlar min på näsa, läser tjocka GP-numret's alla artiklar i min stora säng. Det tar lite tid men det är ändå trevligt att äntligen få läsa igenom allt istället bara för att skumma som det lätt blir under veckodagarna.
Duschar och fixar till mig, tar en uppiggande promenad ner till stan för att möta gänget. Tillsammans blir det tidigt brunch, antingen räkmacka och ett kallt glas vin på SoHo eller amerikanskt borta på Egg & Milk i form av blåbärsbagels och en hallonsmoothie. Där sitter vi alla en lång stund och njuter av varandras sällskap, pratar om den gånga veckan och skrattar åt allas tokigheter.
Efteråt beger vi oss mot stadens alla affärer och under några timmar shoppas skor, tröjor, byxor, heminredningssaker, skönhetsprylar mellan caffé latte-varven.
Utmattad promenerar jag hem, somnar en stund på soffan framför repriser av veckans tv-underhållning.
Hoppar ännu en gång in i duschen, dags att fixa kvällsout-fitten. Taxin kommer kvart i åtta, middag hemma hos en av vännerna. Det är tjejsnack, vin, Dr. Feelgood, skratt, sexsnack, killproblem, dans, skratt och ännu mer vin.
Fortsätter den sena natten ut på stadens klubbar sådär lagomt runda under fötterna. Det skrattas, dansas, shottas, flörtas och stämningen är på topp.
Avrundar allt med lite kebab innan taxin tar mig hem och jag stupar i säng, efter en helt underbar lördag.


I en perfekt värld!


På dagens schema står superstorstädning och yttligare en maskin tvätt. Det enda som ska inhandlas idag är skurmedel, svinto, disktrasor och gula äckliga gummihanskar.



Jag vet då allt hur man roar sig under en vit månad!

Inga kommentarer: