onsdag, februari 06, 2008

Facebook förstör spänningen

Idag kom den officiella inbjudan till 10års träffen sen högstadiet. Det kan ju bli...trevligt. Och spännande, tio år är ändå ganska lång tid, mycket hinner hända.
Med i inbjudan medföljde en klasslista där man kunde se var folk idag bor (eller är skrivna tror jag, då jag vet att åtminstonde en inte bor på adressen). De flesta bor naturligtvis kvar i krokarna men några stycken har flytt fältet, däribland jag. Det känns skönt! Jag har inte mycket att komma tillbaka och visa upp eller skryta med, men jag har åtminstonde lämnat första boet. Alltid nått i min lilla värld.
I dessa digitala dagar har lite av spänningen kring dessa event tyvärr försvunnit. Många av oss har facebook och på så sätt vet mer om varandra och våra liv, vilket förstör överraskningen när vi väl är på plats och träffas igen. I och för sig säger facebook inte allt men frågan är ändå hur förvånade man kan bli när vi träffas IRL? Eller så kanske det räddar oss från obehagliga överraskningar!

Inga kommentarer: