onsdag, februari 06, 2008

En dag mitt i veckan

Den värsta delen av jobbet, men tillika mycket en utmaning, har börjat på allvar. Sitter hela dagen i telefon för att få tag i rätt person eller i en butik. Och det går inte alltid fort. Dock har jag lärt mig vad kolonialvaror äntligen är, något som plågat min okunniga själ ett tag; torrvaror som inte är färska. Tack du snälla människa som gett mig mer visdom!

Lämnade hemmet/jobbet under senare delen av eftermiddagen för ett klassiskt Condecobesök med U. En liten händelse, men ack så viktig för mitt sociala liv. Även om jag talat med ett tjugotal under hela dagen ger ett möte så mycket mer.

Nytt betygsförlag på g från Janne B. Som vanligt, i det mesta som rör skolan, håller jag med! Why not? Hur många gånger klagade vi egentligen på hur dåligt det var med en tre-stegs-skalan (fyra om man räknade med IG). Jag är av uppfattningen att betygen kan bli mer individuella med fler steg. I dagens läroplan står det att betyg ska sättas enskildt och inte jämföras, men hur många gånger är det verklighet?

Ännu en New York-resa börjar formas, förhoppningsvis redan runt påskveckan. Jag håller mina tummar hårt!

Inga kommentarer: