måndag, januari 28, 2008

Uppdrag: handla mat

Det har nu gått en vecka sen jag kom hem efter julledigheten. Då jag var borta länge var kylskåpet ingen rolig syn när jag entrade lägenheten igen. Ambitionen under veckan har varit att äta upp allt befintligt för att sedan kunna frosta av kyl/frys. Vuxenpoäng på det!
Idag har det dock gått så långt att lunchen fick gå till att inhandla provianter. För en gång skull slogs jag av hur ren och städad Willys nere vid mig var. Det blev lite glädje att handla där igen. Tills gubben kom. Gubben luktade inte illa. Gubben luktade värre!! Frukosten höll på att vända där vid mjölkdisken.
När jag kom hem var det ett nöje att få fylla upp förrådet, men min tanke är att under veckan fylla på till den grad att det är fullt.
I slutet av veckan återkommer jag med en före- och efterbild!

Inga kommentarer: