söndag, januari 27, 2008

Min första utekväll i Göteborg

Söndag!
Inget att göra.
Ännu mindre att skriva om.
Inget nytt varken privat eller på nyhetsfronten.

Så kom kvällen. Såg Coyote Ugly. I slutet kom jag att tänka på den min första utgång här i Göteborg. Vilket var innan jag flyttade hit.
Var ute med J som endast var sjutton men kom in överallt med falsklegg (det stod att hon var 21, tänk när man tyckte det var gammalt!), hon visade mig gbgs nattliv genom Cheers och Stickey.
På Cheers fick jag uppleva Likör 43 med mjölk för första gången, sen sällskapade vi med några killar till Stickey där vi lyckades övertala vakten att släppa in mig trots att jag bara var arton. Och ni vet hur Stickey är med tjugoårsåldern! Sen tog killarna med oss för fyllemat på Mcd i Nordstan innan vi hoppade på sexan ut till Backaplan och min första efterfest någonsin. Där såg vi denna film och efter det får jag alltid tillbaka känslorna och stämningen från efterfesten när jag hör ledmotivet.
Vilken walk of shame det var när vi gick hem till henne på morgonen, utan att det hände något. Mamma var jättearg på oss när vi kom fram för att vi inte hade hört av oss på natten.
På hemresan till etown några timmar senare sov jag sött med LeAnn Rimes ringades i öronen. Mitt första, riktiga och egentliga ledmotiv för Göteborg!

Inga kommentarer: