tisdag, januari 01, 2008

Årskifte

Hej hopp därute, hoppas alla hade det bra igår och att det inte är för tungt idag.
Middgen hos A var verkligen jättetrevlig. Hon hade styrt upp det jättebra.
Hjälpte till att fixa fläskfilén när jag kom. Sedan inträffade något vars uppfattning särades något. Enligt mig satte jag på ugnen som jag skulle men tydligen inte. Maten kom till slut på bordet nästan två timmar senare än väntat. Dock inte enbart mitt fel. Då kan jag lova att vi alla var döhungriga vilket kryddade den i övrigt supergoda maten ännu mer.
Vid måltidens avslut satte singstar och dansmattan-tävlingen igång. Var personligen mycket nöjd med mitt resultat, för övrig personliga rekord, på över 9000 poäng.
Midnatten firades ute på gatan, vi tittade på smällare, gratulerade varandra, rökte cigarr och gemensamt sjöng Rule Brittania, Usa's nationalsång, Du gamla du fria, Stockholm i mitt hjärta samt Sällskapsresan-melodin som vi även dansade tåget till. Mycket spännande. Mor hade det lugnt i Rom, hos Nyponrosen hördes raketer och W var på fest så ingen av oss hörde något.
Åkte hem med far efter två, snäll som han är fixade han ostsmörgåsar och kvarlämnad oxfilé till mig. Sov skönt ända fram till ett-tiden idag.

Innan jag vaknade drömde jag länge om kladdkaka så efter frukosten var jag tvungen att göra en. Snabbt och smidigt gick det fram tills jag såg att smeten rann ut ur formen i ugnen, det var bara att göra en ny sats och försöka igen. Reslutatet blev kanon. Härligt krispig utanpå och kladdig inuti, så som det ska vara.
Har planer på att lämna lägenheten för diverse häng hos vänner ikväll, men jag tror jag överger det för häng med far. Han ska laga en av våra favoriter ikväll, fiskpinnar och potatismos (låter värre än vad det är, ni skulle bara smaka hans mos, heeelt otroligt!!) och slötittande på Bond. Jag kan här och nu erkänna att jag aldrig sett en enda hel Bond-film. Vad jag vet.

Imorn börjar nya året på riktigt med allt vad det innebär. Därför ska jag slöa lite till här. Idag får man!

Inga kommentarer: