onsdag, januari 02, 2008

Hej mitt vinterland

Jag kan meddela att det är vitt på både mark, tak och träd här i etown. Trots min trista inställning till detta tycker jag ändå att det är fint. Jag tillhör gänget som faktiskt föredrar snö på nyår istället för jul. Och även i år fick vi uppleva det, skapar skön stämning.

Idag hade jag tänkt det nya året börja med allt vad det innebär, men har inte riktigt tagit mig i kragen där. Man skulle kunna säga att jag har brutit lite av ett nyårslöfte. Helt ärlig är jag inte nu, har inte bara suttit stilla idag, nej har hunnit med en tur till K, inhandlat snus (innan allt gick käpprätt åt helvete, började märka hur det kröp i kroppen när pappa var hemma mellan körningarna, det kunde ha slutat i katastrof) och lagat mat till min hårt arbetande far.

Hade jag haft lite bättre kläder, haft mer av mitt barnasinne kvar samt vänner som oxå gillat snö hade jag nog varit ute och lekt. Tur att jag fyllt 25 och irriterande nog märker av mina rynkor så kan jag sätta mig framför Las Vegas nu.

Inga kommentarer: