torsdag, januari 10, 2008

Grammis08

Visserligen nästan tjugofyra timmar för sent, och de flesta bloggar har väl vid det här laget redan avhandlat ämnet, men då jag ligger i horisontalläge större delen av dygnet kommer ändå mina synpunkter först nu. Hjärnan jobbar ju inte på högvarv när resterande delen av kroppen inte fungerar som det ska så analyserna tar sin lilla tid (likaså detta inlägg, skriver fel i de flesta ord och jag måste tillbaka och radera, nästan som om jag skriver ett fylleinlägg!)

Årets favorit - Kent, två priser är bättre än inga och de förtjänar alla de kan gå. Heja Kent! Heja Etuna!
Årets sötaste - Salem Al Fakir. Utan tvekan, i alla lägen. Att han kom "sist" i kategorin årets låt var en skam, det var min personliga favorit. Lasses låt - what? Never heard of it!
Årets klädsel - Calle Bildts kavaj såklar. Enough said!
Årets bästa - Mustasch kommentar; "bra att grammis 08'a går till en 031'a"
Årets oväntatde - den där idol-Amanda, själva framförandet var ju inte proffsigt men låten kändes lite don efter person.
Årets babe - Måns. Såklart!

Det var ungefär allt jag orkar för den här gången. Dags att återgå till sängen, alvedonen och tycka-synd-om-mig-själv-inställningen. Är man sjuk så är man.
Kanske mår jag lite bättre om en hjälte kommer med lite B&J! Vem tar på sig uppdraget?

Inga kommentarer: