fredag, november 02, 2007

Politikerskandaler

Nu orkar jag inte mer! Jag vill inte läsa framgrävda skandaler om våra politiker längre. Fan, de gör också fel som människor, men de sitter ju på sina uppdrag för att representera folket och det är ju vanligt att alla gör fel. Eller som i det senaste fallet anlitar svarthjälp. Varför ska det bli ett sånt himla tjafs?
Jag tycker att det var rätt att Schenström avgick, av anledningen att hon var berusad under sin jour, inte att information undanhållits eller att hon hånglade med den där Pihlblad. Frågan jag ställer mig i detta sammanhang - varför sa ingen om PERSSON OCH STEEN??? Landets statsminister och vd'n för ett statligt bolag?
Nej, jag skiter fullständigt i om folk anlitar svarta tjänster eller inte betalar tvavgift. Alla gör fel, det hör liksom till. Mitt förtroende sjunker inte. Däremot är det svårare att förlåta om en ny katastrof hade inträffat lik Tsunamin och tjänstemännen på Rosenbad inte kunnat genomföra sina uppdrag då de varit berusade under sin jour.

Inga kommentarer: