tisdag, november 20, 2007

NYC-GBG-STHLM-ETUNA

Mitt flängande är tillbaka. Far fram och tillbaka som en annan skottspoling.
Nerslagen vid mammas dator i tuna efter en intressant dag i sthlm.
Kom dit för möte med E om ny tjänst och efter diskutioner hit och dit accepterade. Men detta innebär inte en större förändring för min omvärld, jag blir kvar i gbg. Känns skönt. Kanske den viktigaste punkten att beta av.
Förra veckan var det inget, nu är det dubbelt upp. Livet ter sig intressant åt ibland.

Blev upphämtad av mor på kontoret, i hennes splitternya bil. Fin sådan. Vad annars? Känner väl henne! Tog en repa på stan för att leta festblåsa. Hitta några fina men inga klockrena. Det här med färg, svårare än man kan tro! Men jag har åtminstonde några fler dagar på mig samt att jag inte ska underskatta framsidan. Sicket trist väder de har här då, i denna del av landet. Och kom nu inte och berätta om läget i hemmalägret.

Mor fick mig som sagt att följa med hit trots planen var att åka hem till gbg redan ikväll. Men lockbetet att få träffa pappa var för stor. Dock blir det hemresa imorn bitti, för första gången med annat bolag än SJ. Tänka sig. Intressant utan tvekan. Skaffade mig för säkerhetsskull det där SJ-Prio-kortet då jag insåg att jag faktiskt kan tjäna på mitt flängade. Om än först om en lång tid framöver. Kallades det framhållning??

Inga kommentarer: