onsdag, oktober 31, 2007

Funny Cup i 132 km/h

Det blir en sen uppdatering om sthlms-helgen, har varit full fart framåt hela tiden fram tills nu.
Allt startade med ölinköp åt åtta personer och hämtning av hyrbilen. Kan säga att jag inte var en stjärna till en början att köra det där åbäket! Tror att det släppte efter vår första paus i Jönköping då jag höll på att köra in oss alla, eller främst I, i en husbil. Olyckan lyckades undvikas och vi kom fram till sthlm och Skansen innan planerad ankomsttid. Kanske för att jag är så jäkla grym på sthlm nu och för att mitt lokalsinne är väldigt god. Så fick jag säga det igen...
Måste lite skamset erkänna att jag nu börjar känna vissa hemma-känslor när jag åker in i storstaden! Blev inkvarterade mitt på Skansen i någon form av stall/lada utformad som gäststuga. Mycket mysig.
Väl framme fick jag äntligen börja partaja men självklart kom jag inte ikapp de andra med deras timslånga försprång. Fortsatte kvällen ute. Hela gänget + Mr. M, Flanet och DE höll sällskap på Södra teatern innan Kvartetten fortsatte mot Slussens gaytätare områden. Efter mycket om och en jäkla massa men hamnade vi till slut rätt men det var nästan frågon om vi verkligen gjorde det. Som straight var vi i totalt underläge och trots att vi trodde vi var vana med det mesta som lisebergare fick vi oss alla en smärre chock.

Lördagen började tidigt och självklart var vi duktiga och befann oss i idrottshallen på utgiven tid. Före alla andra naturligvis! Hela gänget var inte på topp när vi väl började spela direkt. Bra resultat var uteslutet. Att laget inte var toppat samt att vi hade haft nada träning innan resulterade i en hedrande sista plats. Men vårt lag var defintivt gladast ändå!
Tidig morgon innebar middagslur för alla när vi kom hem. När vi vaknade överraskades vi av färgglada påfåglar pickandes runt husknuten.
Kvällen innebar middag (och mycket kareoke!!) tillsammans med de andra lagen, på Gröna Lund. Det var helt klart vi från Liseberg som satte partynivån efter vi dragit av en superskön version av Cara Mia där på kareoken. Bevis finns på facebook! Dock bör jag varna frivilliga tittare...
Efterfesten var tänkt att hållas på Soap Bar vilket hade passat mig perfekt då även Piglett befann sig där. Jäkla trist att vi inte hann ses mer än ett par minuter då vi alla inte komma in för att vakten insisterade på 24 år + istället för ett stort, glatt gäng från diverse nöjesparker. Vi är ju för fasiken glädjespridare, vi om några kan ju få igång ett ställe. Hm... Istället drog vi göteborgare vidare till gamla Blue Moon Bar. Hur och vad som sedan hände vet jag inte helt, själv åkte jag hem tillsammans med M, B och H. Som ansvarfull chaufför hade jag vissa åtagande att tänka på.

Även söndagsmorgonen blev sjukt tidig. Tog på mig rollen som städerska men insåg att gå upp ännu tidigare då vintertiden infalligt kändes inte helt ok.
Lämnade Skansen och huvudstaden tidigt och körde så fort jag kunde för att komma hem till västkusten igen. Det vankades ju guldmatch! B, I, P och jag fanns på plats för att bevittna första SM-guldet på elva år. Kändes inte så stort som jag trodde, kanske för att jag ändå är en hockeytjej. Men att se planen stormas av alla fans var ta mig tusan en sjuk upplevelse.
Sjöblöt avslutade jag dagen och helgen tillsammans med familjen som kommit ner, hemma hos mig. Äntligen fick jag i mig den där pizzan och sen stendäckade jag totalt utmattad!

Inga kommentarer: