fredag, oktober 12, 2007

Dejten

Sicken trevlig kväll det blev då.
Vad ska man säga egentligen? Jag vet inte riktigt vad definitionen av en dejt är. Har haft några bra och nån sådär mer misslyckad. Vad ska man göra vid dessa tillfällen för att det ska klassas som en dejt, jag menar, finns det stående inslag som måste vara med? Var är skillnaden mellan att träffa en kompis och träffa en ny bekant? Vid båda tillfällen sitter man ner och pratar, ena gången om gemensamma saker såsom vänner, vad som händer i ens liv medans man vid den andra gången lär känna varandra. Vilket man ändå kan göra, och ibland gör, när man träffar en kompis.
Där satt vi, drack några öl, pratade om våra liv, gemensamma punkter och lärde känna varandra. Som om vi vore kompisar.
Jag antar att en dejt ska innehålla en viss sexuell spänning för att vara en riktig dejt, till skillnad om man går till Condeco med en kompis som man ibland också kallar dejt. Du vet....it's a date then!
Måste en träff vara en viss längd i tid för att vara lyckad? Kan man inte ha mer kvalité under kortare tid?
Men jag skulle ändå säga att det var lyckat. Det var ju nämligen trevligt. Men något framtida projekt, knappast! Killen bor ju inte i stan och jag är helt inne i mottot allt eller inget! Han var schysst och jag ångrar inte att jag gick. Det är ju sånt som livar upp en mörk hösttorsdag.

Inga kommentarer: