måndag, oktober 15, 2007

Adios sommarsäsongen 2007


Först nu känner jag något som skulle kunna egenkännas som ork till att berätta om gårdagen.
Finaldagen.
Sista dagen på parkvård. Det är klart det känns efter fem säsonger! Lite sentimentalt så.
Började dagen med öppning och papperskorgstvätt med K. Tillbringade mer tid än vad andra är vana vid, att samtala med BR. Alla sätt att få gjort så lite på så lång tid som möjligt är bra! Avlutade karriären med H. Vi hängde dock mest med attraktionsföreståndarna och chokladhjul-tjejen. Innan timmen skulle avrundas hittade vi två fräscha pizzor utanför tornet. Just där tog jag min första för fem säsonger sen vilket kändes som att cirkeln nu är sluten. Ner till lillkontan för en allra sista samling men fick först deltaga i en kattunge-begravning. Rätt äckligt och sorligt. Hur många döda djur ligger inte därbakom?!?

Efter ett färgsprakande fyrverkeri som punkt för sommarsäsongen var det dags för the big finaly, slutfesten i Lisebergshallen. Innan hade pv liten fördrink på storkontan men sen intog vi taco-buffén i hallen. Sjukt mätta och lagomt runda under fötterna satte musiken igång och där på dansgolvet var troligast att man hittade mig. Blev upphånglad av O som vanligt, nu räknas de knappt längre. O och K's vilda dansbattle om mig fick mig nästan att kissa på mig av skratt. Och jag blev bokstavligen talat dragen åt två håll.

När kvällen började lida mot sitt slut blev det tryckare och jag hittade en fantastisk danspartner. Ja, kanske den bästa någonsin. Råkade visst pussas lite. Hm, kanske dumt men väldigt roligt.
Kvällen fortsatte på parkan och varför jag gick dit den korta stunden det var öppet är fortfarande en fråga. Trots mängden mat tidigare under kvällen avslutade vi på Tintin. En sak är säker, man ska aldrig underskatta nattamat - kanske den bästa kuren mot baksmälla!

Fick imorse fick jag mig en glad överraskning. Ingen sån! Min gamla klasskompis K som jobbar på Red Bull ville komma över då de var ute och samplade till bakfulla lisebergare. I detta uppdrag ingick det att jag skulle tipsa om nästa kollega som de skulle besöka med några exemplar samt en hälsning från mig. B var den första jag kom att tänka på och den enda jag kunde hela adressen till så K och hennes kollega åkte över dit. Han i sin tur lämnade över staffetpinnen till H. Nu i kväll hörde jag att även A och T fått besök. Ytterst oväntat men extremt trevligt!

"Det är över nu, men jag kommer ihåg alla dagar med er!"

Inga kommentarer: